Sipariş ve Sorularınız İçin Mail: kurdelelikedi@gmail.com

Nikah yada Bebek için Kuş Evi İthal Şeker Kutusu Nikah, Nişan, Bebek için Kalpli Şeker Kutusu Erkek Bebek Şekeri Kutuları Kız Bebek Şekeri Kutuları Erkek Bebek Şekeri Ahşap Çerçeve Kutu Sandık Şeklinde Nikah Şekeri yada Kına Kutusu Ahşap Nikah Şekeri Kutuları

16 Ocak 2013 Çarşamba

Mum Yapımı - Eritip Yeniden Şekillendirme

    Bir önceki yazımdaki sabun denememden sonra mumların çabucacık eriyivermesi bana iyi geldi :)
 Önce sonuçları bir görelim..


Mumları yaparken dekor amaçlı oldukları için fitil kullanmadım. Ayrıca fitil koymak için kalıplarda delik açmak gerekli..


Önce yine benmari usulünü denedim.. Mum zaten sıcağı görünce kolayca eriyen bir madde ve 15 dk. içinde eridiler. Eriyince iplikleri temizleyip kalıplara döktüm..


Biraz soğuduktan sonra mumda hafif bir çökme oluyor, çöken kısma biraz daha eritip döktüm.


Ortaya bunlar çıktı.. Fotoğrafta çok belli olmasa da, yüzeylerinde yine minik minik delikler var, hava kabarcıklarını nasıl engellemek lazım bilemiyorum..


Bunlar da kırmızı mum için kullandığım kalıplarım..


Bu sefer rendelemek istedim ama kolum çok yoruldu ve kalanını doğradım, direkt tencerede 3-5 dk.da eridi..




Yaklaşık 3 saat sonunda tamamen dondular..
Tenceredeki ve rendedeki mum kalıntılarını temizlemek biraz uğraştırsa da sonuç beni mutlu etti :)

Mum yapımı için gerekli malzemeleri alıp kendim baştan mum yapmanın, içine istediğim renk ve kokuları koymanın da zevkli olacağını düşünüyorum.. Bakalım kısmet belki bir gün yaparım :)

Sevgiyle kalın :)

10 yorum:

Unknown dedi ki...

kalıplar çok güzel insanı uğraştırmadan güzel desenler çıkıveriyordur

Adsız dedi ki...

derya:kek yapımından yola çıkarsak.kek hamurunu kalıba döktükten sonra biraz kalıbı yere vuruyoruz.bir sürü baloncuk kekin yüzeyine çıkıp patlıyorlar.sizde kalıplarınız biraz yere vurdurmayı deneyin bakaklım.belki kabarcıklara engel olabilirsiniz.elinize sağlık çok güzel olmuş.

Kurdeleli Kedi dedi ki...

lizenin dünyası; evet bana pek iş düşmedi, tüm marifet kalıplarda :)

derya; haklısın, benim de aklıma geldi, hatta bir iki vurdurdum ama bir dahakine daha dikkatli olacağım.. teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

kaliplari nerden bulabiliriz

Adsız dedi ki...

siprey olarak alkol yada kolanya sıkın tüm kabarcıklar için .

Unknown dedi ki...

ii fena deqill

Adsız dedi ki...

guze

asliilkim dedi ki...

kalıplardan nasıl çıkartıyorsunuz?

Kurdeleli Kedi dedi ki...

Birkaç saat donduktan sonra kalıbı ters çevirince bir iki esnetmeyle hemen çıkıyor kalıptan. Kaliplar silikon olduğundan oldukça esnek zaten.

Eski Mumlardan Mum Yapımı dedi ki...

Makale çok ayrıntılı olmuş. Gerçekten çok kaliteli bir siteniz var düzenli takip edeceğim bundan sonra çok faydalandım yazıdan teşekkürler.

Yorum Gönder