Sipariş ve Sorularınız İçin Mail: kurdelelikedi@gmail.com

Nikah yada Bebek için Kuş Evi İthal Şeker Kutusu Nikah, Nişan, Bebek için Kalpli Şeker Kutusu Erkek Bebek Şekeri Kutuları Kız Bebek Şekeri Kutuları Erkek Bebek Şekeri Ahşap Çerçeve Kutu Sandık Şeklinde Nikah Şekeri yada Kına Kutusu Ahşap Nikah Şekeri Kutuları

27 Aralık 2012 Perşembe

Bebek battaniyesi

     Emirhan'a 6 aylık hamileyken eşim iş için 1,5 aylığına Amerika'ya gitmişti. İlk uzun ayrılığımızdı bu, üstüne bir de insan hamile olunca daha bir hassas oluyor malum :) Bu Amerika işi en çok Emirhan'a yaradı, babası güzel ciciler almış oğluşuma oradan (onları da bir ara yayınlarım belki). Babasına da yaradı tabi, o da bol bol gezmiş :)

     Ben de hem günler çabuk geçsin kendimi oyalayayım diye hem de Emirhan'a "oğlum bak bu senin bebeklik battaniyen, ben örmüştüm." diyerek hatıra bırakmak için battaniye örmek istedim :) Öyle pek örgü bilmişliğim de yoktur, en fazla atkı yapmıştım bu zamana kadar..


      Renk konusunda o kadar kararsız kaldım ki.. 2 kere aldıklarımı değiştirdim, sonunda bu petrol yeşili - krem ikilisinde karar kıldım.. Bebek battaniyesi için pek alışıldık renkler değil belki ama pastel renklerden ziyade kontrast renkli olsun istedim biraz.. 


Modelin yapılışını eşimin teyzesinin kızından öğrendim.. Ondaki örnek baklava dilimi şeklindeydi ve ortası dolu değildi. Sonradan ortasına çiçek işlenmişti. Ben kalpli olsun istedim ve az uğraştırıyormuş gibi içlerini de örgüyle doldurdum :)



Örgü uzun şeritler halinde oluşuyor, yani mesela yeşil kare, sonra krem, sonra yeşil böyle 8 kare uzunca devam ediyor.. Sonra yeniden bu sefer kremle başlayarak 8 kare yapıyoruz. Daha sonra bunları arkadan birleştiriyoruz.  Kalp şeklini oluşturmak için 5 zincir yaparak bırakıyoruz. 


Kenarına da fırfır geçip kurdele ile süsledim. (kurdelesiz olmaz :P) En son arka dikişler görünmesin diye pamuklu kumaşla astarladım.


Bunun da ipini ben beğendim kayınvalidem ördü :) Yine tığ işi ama bu benim ki gibi parça parça örülmediği için ördükçe elde ağırlaşıyor biraz. Modelin adı kesme şeker, önü de arkası da aynı model oluyor.. 


Ben her ikisinin de son hallerinden gayet memnun kaldım.. Umarım battaniye örmek isteyenlere biraz fikir verebilmişimdir :)

Sevgiyle kalın..


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Battaniyeler süper hangi ipleri kullandiniz ve kaçar tane gitti ve aslinda kalplinin yapimini da merak ettim bilgi verirseniz sevinirim

Unknown dedi ki...

bu battaniyenin fiyatı ne kadar

Kurdeleli Kedi dedi ki...

Serhat Bey, battaniyeler satılık değil, oğlum için örmüştüm :)

Yorum Gönder